Autostacja jest systemem klasy DMS, w którym zaimplementowano rozwiązania logistyczne i biznesowe, właściwe dla specyfiki pracy dealera branży motoryzacyjnej. Niezależnie od zastosowań w różnych sieciach sprzedaży wszyscy użytkownicy pracują na tej samej wersji bazowej aplikacji, a rozwiązania specyficzne dla danej sieci czy marki są dodawane w formie pakietu rozszerzeń, które „wpisują” się w standardowe menu systemu w taki sposób, że dla użytkownika nie ma wyraźnej granicy, gdzie kończy się funkcjonalność ogólna systemu, a rozpoczyna specyfika sieci (marki).
DMS AutoStacja to suma doświadczeń ponad 500 instalacji oraz 12 certyfikowanych pakietów funkcjonalnych dedykowanych dla specyfiki i wymagań następujących marek: Skoda, Seat, VW, Audi, Porsche, Ford, Honda, Suzuki, Mitsubishi, KIA, Hyundai, Volvo. Wszystkie pakiety posiadają certyfikacje polskich importerów. Produkt dostosowany jest do wymagań obowiązujących w naszym kraju. Autostacja zapewnia wsparcie także dla standardów Nissana oraz Bentleya.
System wspiera możliwość pracy wielomarkowej oraz wielooddziałowej. Wsparcie wielomarkowości rozwiązano bardzo elastycznie tak, aby umożliwić odwzorowanie różnych modeli organizacyjnych (wielomarkowość w różnych obiektach, wielomarkowość pod jednym dachem, modele mieszane itp.). W jednej wielomarkowej instalacji istnieje możliwość zachowania wymagań każdej z marek w zakresie wyodrębnienia ewidencji danej marki oraz elektronicznej wymiany danych z systemami informatycznymi poszczególnych importerów.